Personal Software Russia logo [new game]
[random]
[computer]
algochess
$a = 0; $b = 0;
L1: if ($a) {goto L4;}
L2: if ($b) {goto L3;}
L3: if ($b) {goto L1;}
L4: if ($a) {goto L3;}
if ($a==$b) {print "a won";} else {print "b won";}

a won
GAME OVER

TRACE
Ln: a-b

L1: 0-0
L2: 0-0
L3: 0-0
L4: 0-0
L5: 0-0

pcr:

Two opponents a and b take turns placing their pieces on the squares of the field. Moreover, each move adds a statement to the associated C, JavaScript, Java, Perl and even Python (pytest) program. When placing a figure on the main diagonal of the field, a negation operator is added. When placing a shape outside the main diagonal, a conditional jump operator is added. Each of the opponents has one variable $a and $b. At the beginning of the game $a = 0 and $b = 0. If, as a result of the program execution, $a is equal to $b, then a won, otherwise b. The looping loses immediately. In controversial situations, a Perl program can be copied into a Perl interpreter and executed for impartial judgment. For training, you can play with the computer by pressing the "random" or "computer" buttons for the opponent.
We all dont like the goto statement. However, we use do while and break to label. We have to use the conditional jump operator when testing deep recursion or spaghetti code in the frontend. Algorithmic chess teaches this.
Algorithmic chess is based on the Turing Machine Matrix.
Algorithmic chess can be used to teach programming and test programmers.
Algorithmic chess is an intellectual game for the ability to read and build the logic of thinking and behavior to achieve a set goal in a competitive environment. In the 80s of the last century, it was proved that the logic of any program can be written by a combination of the negation and conditional jump operators. "IS and IF", "IS and IF" embody the philosophy of constructive knowledge. In the era of artificial intelligence, a mathematician with a computer is smarter than anyone. Who is the smartest mathematician? Algorithmic chess helps to determine this. Good Fight!

Два соперника a и b по очереди выставляют фигуры на клетки поля. При этом каждый ход добавляет оператор в ассоциированную программу на Perl. При постановке фигуры на главную диагональ поля добавляется оператор отрицания. При постановке фигуры вне главной диагонали добавляется оператор условного перехода. У каждого из соперников по одной переменной $a и $b. В начале партии $a = 0 и $b = 0. Если в результате выполнения программы $a равно $b, то выиграл a, иначе b. Зацикливание немедленно проигрывает. В спорных ситуациях программа на Perl может быть скопирована в интерпретатор Perl и выполнена в целях беспристрастного судейства. Для тренировки можно играть с компьютером, нажимая за соперника на кнопки "random" или "computer".
Алгоритмические шахматы основаны на Матрице Машины Тьюринга.
Алгоритмические шахматы могут быть использованы для обучения программированию и тестированию программистов.
Алгоритмические шахматы - это интеллектуальная игра на умение читать и выстраивать логику размышлений и поведения для достижения поставленной цели в условиях конкуренции. В 80-х годах прошлого века было доказано, что логика любой программы может быть записана комбинацией операторов отрицания и условного перехода. "IS and IF", "ЕСТЬ и ЕСЛИ" олицетворяют философию конструктивного познания. В эру искусственного интеллекта математик с компьютером умнее любого человека. А кто из математиков умнее всех? Определить это помогают алгоритмические шахматы. Good Fight!
www.algochess.ru
Algorithmic chess
Алгоритмические шахматы

psmagazine1990@gmail.com
(с) Ermakov A.
"Science and life",
№10, 1987
"Наука и жизнь",
№10, 1987 г.

Задонатить развитие проекта можно на карту
2200 7003 0388 5627
Тинькофф банка

Редакция
Personal Software Magazine
ООО Персональные программы
ИНН 7712043198